Apresa neemt telefoongesprekken van de Unify OpenScape (Hipath) 4000 op. De volgende beschrijving geldt ook voor OpenScape 3000 en OpenScape Voice.

Actieve Recording
Een van de mogelijkheden om gesprekken op te nemen is CSTA Actieve Recording. Bij elk gesprek wordt er door de PBX een automatische conferentie opgezet waardoor Apresa deelnemer van het gesprek wordt. Apresa kan op die manier gesprekken opnemen.

CSTA Active Recording with Apresa

Passive Recording
Passive Recording betekent dat de call recorder niet bij het gesprek betrokken is, maar alleen kopie├źn van de gespreksgegevens ontvangt om daarmee opnames te maken. Tijdens het gesprek wordt VoIP data tussen de PBX en de VoIP provider uitgewisseld. Deze VoIP data wordt naar de call recorder gekopieerd door middel van port-mirroring (oftewel SPAN).

CSTA Passieve Recording
Passieve recording kan verbeterd worden als Apresa aanvullende data van de PBX ontvangt over het telefoongesprek (call signaling data). Dit wordt geregeld via een CSTA verbinding tussen de Unify OpenScape en Apresa. CSTA moet in de PBX geconfigureerd worden. De afbeelding hieronder laat CSTA Externe Passieve Recording zien. Externe Passieve Recording wordt ook recording op de trunk genoemd. Extern betekent dat Apresa niet verbonden is tussen de PBX en de telefoons.

CSTA Passive Recording with Apresa
 
 

Bel ons voor meer informatie: